Ще работим или ще бойкотираме?

0
106

Седя си пред компютъра и разглеждам публикациите във Фейсбук и водещите автомобилни сайтове. Чета, взирам се, и никъде не прочитам това, което се случи на рали Твърдица-Елена. Навсякъде, в два реда, е драснато, че Исаев/Илиев са победили, че на Стайков навигатора се е объркал, че Бенчев/Спиров станали първи в спринта, и с това се изчерпва Твърдица-Елена 2014. Отлично. Браво за свършената работа.

Никъде обаче не прочетох, че тридесет и пет екипажа станаха съпричастни с трагедията във Варна. Никъде не прочетох че тридесет и пет екипажа бяха залепили стикери на колите си с текст DMS VARNA на номер 17 777 напълно безплатно. Никъде не прочетох, че всички събрани средства от билети, ще бъдат дарени на бедстващите там. Най-вероятно, такива благородни деяния трябва да останат скрити за обществото. И как да прочета, като журналисти на това рали нямаше, с изключение на Георги Иванов, който имаше телевизионни ангажименти! Как на пресконференцията след ралито, се оказахме без нито един пишещ корифей в залата? Много ми е интересно, как всеки си намери работа и не успя да отиде до Твърдица, за да изгледа старта на рали шампионата, на който толкова много надежди се възлагат? Никой не се донесе, за да даде оценка на първото рали за 2014 година. Много по-лесно е да отидем в Пресклуб България и после да кажем “аз това рали съм го гледал”. Понеже знаете резултатите от сътезанието, което се оказва жизнено важно, аз няма да ви занимавам с това. Ще ви кажа какво видях и какво ми направи впечатление.

Видях, че двама председатели на БФАС стояха един до друг на откриването. Видях, че Гвоздейков също стоеше до тях, въпреки че според някои, е сътворил безброй поразии. Видях, че въпреки всичко, могат един до друг да застанат хора, за които всеки говори зад гърба им. Защо ли? Защото им пука за спорта и защото никой не бойкотират с това дали ще отидат някъде или не, бойкота не води до нищо креативно. Ще си позволя да ви кажа мнението си за всеки един от тези тримата, за да не говоря зад гърба им.

От едва три години съм в автомобилния спорт в България и не познавам всеки от тях отдавна, но Радослав Козлеков определено искаше промяна в спорта. Промяна към положително. Друг е въпроса, че не успя да се справи, защото е добър по душа. А това пречи. Пречи, защото всеки иска да бъде харесван и всички грешки идват от там, че на някой му пука, дали някой ще му се разсърди! Докато на председателя му дават наклон на работата, защото ще му се разсърдят, няма как да стане! Козлеков обещаваше на всички всичко, но Козлеков няма вълшебна пръчка, с която да реши проблемите, които са се натрупали от години.

Илиев – за него ще четем в учебниците някой ден, поне що се отнася до тези, които изобщо сядат да четат. Менажирал осемкратен рали шампион и частна фирма, която е водеща в бранша си. Безспорен авторитет. Но това стига ли, за да се справи с тежката ситуация? Едно не ми хареса в него, той каза: “Аз не исках да ме избирате.” – Сега да ви попитам г-н Илиев, защо приехте да издигнат кандидатурата Ви, при положение, че не искате? Или ще е по-лесно да кажете, в случай, че не се справите “Аз не исках да ме избирате, вие си избрахте управителния съвет, вие трябва да работите!”. Да, г-н Илиев, те трябва да работят, а Вие да им казвате какво да работят. Надявам се да не съм прав. Надявам се, също така, г-н бъдещ председател, че ще управлявате БФАС като Ваша собствена фирма. Не в буквалния смисъл, а в онзи преносния, в който трябва да давате мило и драго фирмата Ви да върви напред и нагоре! Искрено Ви пожелавам УСПЕХ, защото “тежка е царската корона”. Ще поживеем и ще видим. Да сме живи и здрави.

На финалът – Гвоздейков. Надъхан, енергичен. С желание да действа. Човек, който стана председател преди да са го избрали, или поне така му бяха обещали. Организира прекрасния рали спринт Самоков. Отличното рали Твърдица-Елена. Гвоздейков няма да го бутнат, ако не му отидат на ралито четирите журналиста, които “отразяват обективно” автомобилния спорт. Има пропуски. Има и грешки. Избърза с инициативата да свали Козлеков от власт. Разчита на чужда подкрепа, която се обърна срещу него. Едниственото, което мога да кажа с чиста съвест е, че съжалявам, че не е в управителния съвет.

Видях едно прекрасно организирано рали, като отсечки, времетраене, публика, специални етапи. Видях перфектно спазен часови график. Видях наказание, и то на водещ екипаж, без на някой да му пука дали ще му се разсърди. Видях и говорих с перфектно инструктирана полиция. Нещо, което отдавна не бях виждал на рали. Видях едни екипажи, участвали в рали спринт, които бяха истински щастливи от това, което им се случи! Видях подкрепа от големите отбори към рали спринта. Чух предложение от Крум Дончев, да има рали спринт на всяко рали в календара и всички го подкрепиха, но не го прочетох никъде! Освен мен, не са го прочели и хилядите фенове на автомобилния спорт в България. Продължавайте с бойкотите и скоро няма да има какво да бойкотирате!

Любомир Асенов / LAP.bg

Източник: Lap.bg